Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

donderdag 25 oktober 2012

Haaksels en breisels


Kussen met detail van postzak

Haken blijkt een heerlijke bezigheid zo aan het einde van de dag als je een beetje onderuit gezakt op de bank zit, en er niet echt iets leuks op tv is. Vooral de simpele steek die mijn moeder mij heeft geleerd. Ik was weer aan een lampje begonnen zonder er echt over na te denken wat het eind resultaat ging worden. Tot dat ik bij het maken van een ander kussen mijn oog viel op de haken die er aan de postzakken zitten. Dat gedeelte gebruik ik niet voor het maken van de achterkant van de kussens maar ik vind het wel een leuk detail. Vandaar dat ik een half lapje heb gehaakt en de andere helft van de boven kant van de postzak heb gemaakt. Dat noem ik nog eens gebruik maken van restafval. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten