Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zondag 28 oktober 2012

Gebruiksvoorwerpen

Illy blikken

Wij drinken niet veel koffie maar als we het dan toch drinken dan wel een goeie bak. Een tijd lang hadden we een espresso apparaat, maar dat gaf zo veel troep. En aangezien we allebei niet van die enorme poetsers zijn plakte de koffie soms overal aan. Toen het apparaat het begaf hebben we voor ons trouwen van alle vrienden een Illy apparaat gekregen. Geheel tegen mijn pricipes is het er een met van die wegwerpcups maar Ooo wat ben ik er blij mee. Lekkere koffie en, geen troep. Mocht iemand weten waar ik hervulbare cups kan krijgen laat het mij weten dan ben ik ook weer wat beter voor het milieu, maar dat even terzijde. De cups worden geleverd in blikken, zoals alle koffie van Illy. Na een jaar deze koffie te hebben gedronken, hadden we een hoop lege blikken. En toen werd toch het milieu/werp niet alles weg mannetje in mijn hoofd wakker. 


Tot dat wij weer eens bij mijn oom en tante (die van mevrouw de vries) waren. Bracht mijn nichtje Janniek mij op een idee. Bij haar thuis drinken ze nl ook de Illy koffie en Janniek had verschillende blikken beplakt met het Pip behang dat ze op haar kamer heeft. Zij had hiervoor de blikken met rood deksel gebruikt. Ik heb het idee iets verder uit gewerkt. Soms past de kleur van de deksel nl goed bij je behang maar soms ook niet. Vandaar dat ik voor de blikken die behang hebben dat niet bij de standaard Illy kleuren past. De oude vertrouwde spuitbus gebruikt, zoals bij het blik met het Lief! behang.

Met dank aan Janniek

Zie hier een paar voorbeelden. Het is de bedoeling dat alle blikken die wij inmiddels hebben gebruikt voor schroefjes, moertjes en bouwtjes een leuk behangetje krijgen zodat het er wat leuker uit ziet in de werkkamer.

1 opmerking: