Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

vrijdag 19 oktober 2012

Lekker eten

Chocolade frambozen kwarktaart

Ik ben gek op kwarktaart en wat zo fijn is je kan het zo moeilijk (en dus ook makkelijk maken) als je zelf wilt. Meestal kies ik voor de makkelijke manier en koop ik in de supermarkt een pak kwarktaart naturel. Heel soms ga ik zelf aan de slag met suiker en gelantine maar ik vind het pak wel zo handig. Wat ik wel leuk en lekker vind om te doen is er zelf wat smaak aan toetevoegen. Dus bijdezen een tip om een super lekker maar snelle taart te maken. Je koopt naast de kwark en slagroom die je volgens het pak moet hebben ook nog 4 repen witte chocolade (ik heb altijd het huismerk van de Albert) en een bakje frambozen. Voordat ik aan het kwark mengsel begin smelt ik eerst de chocolade en voeg ik de helft van de slagroom er bij. Roer alles goed door zodat er een glad mengsel ontstaat. Terwijl ik chocolade wat laat afkoelen meng ik het kwarktaart mengsel uit het zakje door elkaar zoals beschreven. Dan voeg ik het chocolade mengsel, de rest van de slagroom en kwark toe. Dit alles goed mengen en als laatste de frambozen erbij. En in de vorm die je hebt uit gekozen gieten. ik heb hier trouwens niks over de bodem gezegd, dat komt omdat ik die nooit maakt. Vroeger niet omdat ik die koekkruimelbodems niet te eten vind. En sinds kort blijkt dat ik de gluten maar beter kan laten staan eet ik het helemaal niet meer. Maar mochten jullie het wel met een bodem willen maken dan kan je natuurlijk gewoon de beschrijving op het pak volgen.





De vorm is trouwens van de ikea, omdat ik geen bodem maak voor de taart kan ik altijd de leukste silicone vormen gebruiken (met wat gepruts kan je de bodem er altijd later op "leggen" het keren is alleen wat lastig). Bij deze vorm heb ik de kuiltjes gevuld met wat rode limonade voor de versiering.

Eetsmakkelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten