Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zaterdag 27 oktober 2012

Lekker eten


Kruisbessenjam in leuke potten

Van de zomer had ik heel veel kruisbessen mee gekregen van de boerderij van mijn schoonmoeder. Op het moment zelf had ik geen tijd en jam potten om ze direct te verwerken. Vandaar dat ik ze had schoongemaakt en ik de vriezer heb gelegd. Uiteindelijk kwam het er op een rustige zondag middag van dat ik er jam van kon maken. Het recept is niet heel bijzonder, gewoon de gebruiksaanwijzingen op het pak geleisuiker volgen. Houd je van zout dan neem je de gewone geleisuiker wil je ze iets minder zoet, zoals ik. Dan neem je de geleisuiker speciaal. Wil je nog minder zoet, zoals mijn schoonmoeder. Dan maak je je jam met Marmelo en voeg je de hoeveelheid suiker die je wilt zelf toe. Na het maken van de jam was het tijd om aan het creatieve deel te beginnen zodat ik een paar potjes kon schenken aan de familie en vrienden waar we de afgelopen tijd mee hadden afgesproken. Een zelf gemaakt presentje vind ik zelf veel leuker om mee te nemen dan de eeuwige fles wijn of het bloemetje. De combi met de plastiek beestjes heb ik er dus maar weer eens bij gepakt. Nu eens in wat stoerdere kleuren aan gezien niet iedereen zo dol is op rose en paars als ik. Om te zorgen dat de verf niet op de glazen pot zelf komt pak ik hem voor het spuiten in met schilders tape. Als de deksel voorzien is van een goede laag peuter ik het er weer af.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten