Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zaterdag 13 oktober 2012

Workshops


Glass fusion

Van mijn man heb ik dit jaar een workshop glass fusion gekregen voor mijn verjaardag. Een paar weken geleden was het dan zover. Inmiddels had ik ook mijn moeder en twee van mijn beste vriendinnen zover gekregen met mij mee te gaan, dus het beloofde een gezellige avond te worden. Helaas raakte mijn vriendin Daniela geblesseerd, dus ging ik samen met mijn moeder en Jacqueline. We begonnen de avond met uitleg over de basis-snijtechniek en gingen zo stapje voor stapje steeds iets verder.



En uiteindelijk  was het tijd om te beginnen aan ons definitieve object. We konden kiezen uit verschillende basisvormen. Jack en ik hebben gekozen voor een langwerpige schaal. Het leek mij een ideaal formaat om bijvoorbeeld sushi op te serveren, en laat ik dat nou net heel leuk vinden om te maken (en te eten). Maar volgens mij doet ie het ook leuk als cakeschaal of om een rijtje kaarsen op te presenteren. Mijn moeder koos voor een mooi vierkant model. Vervolgens was het zaak om een ontwerp te bedenken, en toen het lastige deel, de uitvoering. Het is nog best lastig om vierkantjes te snijden van glas, zeker om ze allemaal gelijk te krijgen. Met die poging ben ik dan ook heel snel gestopt. En ik ben vierkantjes uit de losse pols gaan snijden. Voor het sparkelende effect heb ik verder ook nog gebruik gemaakt van glasschilfers.

Hier onder staan de foto's van de schalen voordat ze de oven in gingen.


Ontwerp van mijn moeder  

Ontwerp van Jacqueline 

Mijn ontwerp

Helaas moesten we onze schalen achterlaten in het atelier omdat ze nog twee keer de oven in moesten. Eerst om samen te smelten en daarna 24 uur af te laten koelen; daarna om ze met behulp van een mal hun uiteindelijke vorm te kunnen geven.

Mochten mensen zich nu afvragen waar je deze leuke workshop kan doen op http://www.au3-art.nl/ vind je alle informatie. Voor nu de foto’s van onze creaties.





Mooi zijn ze geworden, vinden jullie niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten