Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

donderdag 27 december 2012

Cadeautjes

Snoeppotten voor jongens

Mijn pottenconcept was tot nu toe meer iets voor vrouwen en meisjes. Maar ja als je kerst gaat vieren met een gezien met drie jongens en een meisje dan moet je wat anders verzinnen dan prinsesjes, konijntjes en poedels in rose en paars. het eerste idee kwam boven borrelen toen ik een zakje lego mocht uitzoeken bij de Gamma, ik had blijkbaar genoeg geld uitgegeven bij de bouwmarkt en dus kreeg ik lego. Ik heb de lego in elkaar gezet, op een deksel geplakt en zwart gespoten. Het hoofdje van het poppetje heb ik later pas weer toegevoegd evenals het doorzichtige scherm van de helikopter. Zodat het nog echt herkenbaar is als lego.



Jongen twee was ook niet een heel groot probleem, hij is dol op kleine beestjes dus de boerderij dieren konden gewoon. Geen schattige konijntjes alleen, maar een stoeren geit en kalkoen. Blauwe spuitbus en ook deze snoeppot was een feit.



Toen kwam de uitdaging, de oudste is vijftien jaar en vooral dol op Minecraft (een computerspel kwam ik later achter). In dat spel komt een creeper voor (een soort van monstertjes). Ik heb het met hulp van zijn stiefvader dan ook op mij genomen om een creeper te maken. De creeper heb ik gemaakt met behulp van oude plastiek CD hoesjes. Plasticlijn, plamuur en een spuitbus groen. Gelukkig bestaat dat spel uit pixelfiguren, heel rechttoe rechtaan. Ik heb een soort van doosjes gemaakt van de CD hoesjes en die geplakt geplamuurd en aan elkaar bevestigt. Daarna op de deksel geplakt en groen gespoten. Met zwart het gezicht erop en een zelf gemaakt cadeau voor de meest moeilijke doel groep "pubers van het mannelijk geslacht" is een feit. 




Ik ben erg blij met het resultaat, en de heren ook. Ze waren erg verrast, en vooral de creeper viel in goede aarde. Gelukkig want het was me een klus om dat ding te maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten