Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zondag 23 december 2012

Feesten

Kerstsfeer

Wat vliegt de tijd, ik had zoveel op het blog willen zetten deze maand maar voor je het weet verging de wereld zonder dat ik het door had en was het zo 23 december. Dat ik niks heb geblogd betekent trouwens niet dat ik heb stil gezetten. Het huis is helemaal in kerstsferen Onder de boom ligt een stapel (bijna allemaal) zelf gemaakte cadeautjes. Helaas kan ik die pas na de feestdagen op het blog zetten omdat ik niet wil dat de krijgers al weten wat de kerstvrouw voor ze in petto heeft. En hebben verschillende klanten van mijn man ook een presentje gekregen voor de kerst. 

Voor vandaag een aantal ideetjes voor een gezellig huis, mocht je nog niet klaar zijn en anders misschien als inspiratie voor volgend jaar. Het is zoiezo handig om na te denken over kerst volgend jaar, ik ga 27 december allereerst even naar de Bijenkorf ze hebben daar zulke leuke spullen. Maar schaf je het allemaal aan voor de kerst dan ben je een fortuin kwijt. Een aantal jaar geleden ben ik zo ook aan onze boom gekomen. Ik ben eigenlijk van de echte boom, maar met 2 katten is dat geen doen. Een echte laten ze niet met rust terwijl de nepperd geen blik waardig word gegund. De dag na kerst spoor ik dus altijd wat leuks op voor het jaar erop. Hoef ik niet de drukte in op de verschillende kerst afdelingen in de dagen oor kerst en ik heb toch super leuke spulletjes.

Voor nu foto's van de boom en de krans voor op de deur.

Met kerst ben ik zo blij dat we een erker
 hebben, de boom staat er super

Krans op de voordeur.


De krans is heel makkelijk zelf te maken, het enige wat je nodig hebt zijn wat ballen in de kleuren die je leuk vind, groen, ijzerdraad en wat leuke lintjes.

Je wikkelt het het ijzerdraai een paar keer om een rond blik, vervolgens bint je de cirkel ook met ijzerdraad bij elkaar. Daarna maak je kleine "boeketjes" van een paar takken groen en bind die dakpansgewijs op de cirkel van ijzer draad tot dat je helemaal rond bent geweest. Nu rijg je vier ballen aan een lintje en maakt deze vast aan de krans. Ik heb er voor gekozen om alleen onderaan ballen te doen maar je kan er ook voor kiezen de hele krans te doen of juist minder ballen. Voor wat extra kleur nog wat lintjes hier en daar. Een een ander lint om het geheel aan de deur te bevestigen. En je voordeur is kerst klaar.

Veel plezier. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten