Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

dinsdag 25 december 2012

Feesten

Kerststukken

ik vind het heerlijk om met bloemen bezig te zijn en om ze in huis of op het balkon te hebben. Rond de feest dagen plan ik dan ook altijd een dag dat ik lekker aan de slag kan. Dit jaar dreigde het bijna niet te lukken door de drukte. Een klein voordeel was dat ik ook een stuk voor een klant van mijn man zou maken. En dan is het in ene een stuk makkelijk om er tijd voor te vinden, ik weet niet wat dat is maar het werkt wel.

Als ik aan de slag ga bedenk ik losjes wat ik wil, de kleuren stijl en het aantal stukken. Daarna ga ik shoppen, groen, oasis, lintjes, kaarsen, ballen en wat je maar leuk lijkt om in je stuk te stoppen. Ik heb in de loop van de jaren genoeg bakjes bij elkaar gespaard dus die trek ik gewoon uit de kast. Voor het stuk van de klant heb ik een bord gebruikt. En daar een oasis krans bevestigt met een lijmpistool zodat het geheel er tijdens de reis niet af zou schuiven. Voor alle stukken ben ik begonnen met de plek voor de kaars te bepalen. Toen heb ik de basis van groen gemaakt. En als laatste voeg je je decoratie toe. Mocht je bang zijn voor brand dan kan je het stuk nog inspuiten met brand vertraagde spray (ik haal dat bij de feestwinkel). Maar hout je kaarsen altijd in de gaten.

Hieronder de resultaten.


 Het stuk voor de klant

 Voor bij ons thuis

Als Cadeautje voor de vrienden 
bij wie we kerst gaan vieren


Als je nou geen stukken wilt maken dan is het ook heel goed mogelijk om in een vaas mooie kerstige stukken te creeeren, zoals je hier onder kunt zien. Een stuk in mij tulpenvaas, met kleine glitter-roosje.
 Tulpenvaas

Of zo als hier waarin ik glitter appeltjes op een stokje tussen de bos heb gestoken. De appeltjes lagen bij de bloemist waar ik altijd kom. Normaal een gewoon boeket, nu een in kerstsfeer.

 Appeltjes op een stokje




Geen opmerkingen:

Een reactie posten