Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

donderdag 17 januari 2013

Bloemen en planten

Kleine cactusjes

Ik vind ze altijd zo schattig, maar liet ze altijd staan in het tuincentrum: De kleine cactusjes.
Ik wist niet goed wat ik er mee moest, de potjes zijn zo kleine dat ik bang was dat ze massaal in de wacht van onze katten zouden blijven hangen en ik ze overal in huis zou gaan vinden. En dan voornamelijk onder mijn voeten wanneer ik 's nachts naar de wc zou gaan. Tot dat ik met een vriendin over de kerstmarkt van het tuincentrum aan het struinen was en haar over mijn dilemma vertellede. Zij opperde dat ik er misschien meerdere in een smalle bak naast elkaar moest gaan zetten, en dan op de schouw tentoon kon stellen. Ik vond het het proberen waard ze zijn niet duur en de bak kon ik, mocht het met de cactusjes niet lukken altijd weer voor een andere plant gebruiken. Gelukkig is het gelukt met de cactusjes de katten laten ze met rust en de schouw bleek een goede plek voor ze. Het enige lastige was om ze met zijn drieën in het bakje te krijgen. Het heeft wat tijd gekost om de stekels weer uit mijn vingers te plukken, tip gebruik werk handschoenen voor dit klusje. Hier onder de foto met het resultaat.



Ze hadden in het tuincentrum nog langere rechthoekige bakken, ik denk dat ik voor een volgende keer dan ook een rij met acht of meer cactusjes ga proberen. Als uit probeersel wou ik nl niet meteen een fortuin aan een grote bak uit geven. Maar nu blijkt dat het werkt met de katten vind ik het wel waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten