Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zondag 6 januari 2013

Gebruiksvoorwerpen


Kaarsen maken

Ik heb van oude en kapotte kaarsen nieuwe gemaakt. Bij de kringloop heb ik een aantal kop en schotels gehaald. Au ber marie de oude kaarsen gesmolten en in de kopjes geschonken. De lontjes waren wat lastig. Je wilt natuurlijk dat die recht naar beneden gaan maar de blijven helaas drijven. Nou weet ik wel dat je er speciale lont houders voor kan kopen, maar ja dit was een spontane actie en ik had de kaarsen de dag dat ik ze maakte nodig als verjaardagscadeautje. Ik heb de lont toen verzwaard door er een ijzerdraadje om heen te binden. Met een ander ijzerdraadje heb ik de lont in het midden van het kopje gehouden zoals je op de foto kan zien. Houd je van geurkaarsen dan kan je er altijd een paar druppeltje etherische olie aan toevoegen. Deze keer heb ik de lontjes hergebruikt van de oude kaarsen maar je kan bij hobby winkels ook nieuw lont kopen mochten de lontjes uit de kaars restjes te kort zijn bijvoorbeeld. Het enige waar ik nog achter moet komen is of poederkleurstof werkt om de kaarsen een kleurtje te geven. Want met voedsel kleurstof lukt het niet dat is nl op waterbasis, maar ja daar kwam ik ook pas later
achter.

 Zo krijg je het lontje in het midden

Het eindresultaat


Geen opmerkingen:

Een reactie posten