Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zondag 13 januari 2013

Lekker eten

Sushi

Ik ben dol op sushi en ik vind het erg leuk om het zelf te maken. Maar net zo leuk vind ik het om de tafel tijdens z'n sushi dinner party helemaal in stijl aan te kleden. Een andere keer zal ik wat handige tips geven om zelf sushi te maken maar voor deze keer een paar tips om een gezellige dinner party tafel te maken. 

- verzamel kunstbloemen, die kan je dan op de tafel leggen. voor de sushi tafel gebruik ik vaak de orchideën die al jaren bij mij in de kast liggen. Je kan ook steentjes, blaadjes en andere frutsels gebruiken die bij je thema passen
- Passend servies hoeft niet heel veel geld te kosten en ruimte in te nemen, ik heb de kleine toko-tjes bij ons in de stad af gestruind en heb kleine recht hoekige schaaltjes gekocht, die ik ook als schaaltjes voor andere dingen gebruik.  De thee kommetjes zijn onze yoghurt bakjes, maar niet als er sushi word gegeten. Het enige van het servies dat alleen gebruikt word  bij de sushi party's zijn de stokjes houders en schaaltjes voor de soya, en dat neem maar heel weinig ruimte in. Ik zorg altijd dat nieuwe servies dingen die ik aan schaf van de kringloop, toko's, Xenos en noem maar op te combineren zijn.
- Het zelfde doe ik eigenlijk met mijn verschillende kleedjes en placemats, ik kan alles met elkaar combineren. En zo heb ik altijd iets "nieuws" zonder dat ik naar de winkel heb hoeven gaan.

In een later blog zal ik eens een tafeldekking laten voor een ander soort maaltijd en feestje. Dan zal ik ook tips geven over wijn glazen, desserts soepjes en voorrechten. Heb je nou zelf nog een leuke tip, ik hoor ze graag. Ik ben namelijk dol op gezellig gedekte tafels.



Het was trouwens een erg leuke avond en ik heb mijn moeder uit gelegd hoe je zelf sushi kan maken, ik hoop dat wij nu snel bij mijn ouders worden uitgenodigd voor een avondje lekker smikkelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten