Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

maandag 18 maart 2013

Werk aan de winkel

Stoffenmarkt

Afgelopen zondag ben ik met mijn vriendin Jaqueline naar de stoffenmarkt geweest. Wel met een missie, anders kom ik met bergen thuis die vervolgens in de kast verdwijnen en nooit hun uiteindelijke staat bereiken.
En toch ben ik met meer thuis gekomen, zucht.

Maar waar ben ik dan mee thuis gekomen?

Eerst wat op het lijstje stond.

Stoffen voor een jurkje voor kleine Eefke, ze heeft nog "haute couture" van haar tante tegoed.



Het is de bedoeling dat het een paarse overgooier wordt, met applicatie van de uilenstof en een rose voering.

Ook had ik stofjes nodig voor het project, schommelstoel voor de kinderkamer. Het is een mix van stofjes geworden waar ik mee ga patchworken. Ben benieuwd wat het eind resultaat gaat worden maar ik heb er een goed gevoel over.



En ik wou nog een simpel stofje voor een zomerjurkje, voor mijzelf.



Zie hier de leuke diagonale streepjes

Maar zoals altijd valt dan op de terug weg naar de tram je oog op iets wat je niet kunt laten hangen, je moet het echt hebben. Je ziet het al voor je de jurk die het gaat worden. Een dan, ja dan doe je toch nog een duik in je portemonnee. Zie hier de geweldige zijden stof die een mooie juk voor (hopelijk) volgend najaar gaan worden. Ik weet het, het is nog ver weg maar mijn naaiprojecten gaan nooit zo snel. Dus ik wil eerst een lange lekkere zomer.



Ik ben blij, maar mijn portemonnee heeft pijn. Ook al liggen de prijzen op zo'n markt een stuk lager dan in de winkel. De resultaten zal ik in volgende blogs posten, zodat het eind resultaat ook te zien is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten