Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

vrijdag 19 april 2013

Ideeen

Creatief met vogelhuisjes

In navolging van de uilen nu vogelhuisjes, ik wou dat ik bergen kinderkamers mocht inrichten. Je maakt het zo snel leuk met enkel een boel vogelhuisjes aan de muur, versiert met de leukste patroontjes. Maar ook vogelhuisjes voor in de tuin, zodat je kinderen of kleinkinderen ze in de gaten kunnen houden. Ik heb weer een kleine selectie gemaakt van wat het web te bieden heeft. Maar er is nog veel meer, gewoon ff googlen.



Vind je het lastig om ze helemaal zelf te maken dan zijn er op het web bouwpakketjes te krijgen. maar je kan oom zelf aan de slag gaan met bij voorbeeld een eigen ontwerp of een van de template's die op internet te vinden zijn. Zoals deze hier.



Voor in de tuin is papier natuurlijk niet handig ook daar kan je kant en klaar huisje kopen en zelf met verf aan de slag gaan. Overal zijn er diverse huisjes van hout te koop zoals deze.



Op het web zijn legio voorbeelden hoe je ze leuk kan schilderen of beplakken met stof of papier, deze vond ik zelf erg leuk. Maar het gaat natuurlijk om je eigen creativiteit, dus laat die lekker gaan.



Weer iets heel anders maar wel leuk en wat ik heb begrepen komen er ook vogels is (denk wel dat je de steentjes even aan elkaar moet lijmen voor je hem in de tuin hangt)een van lego.

kleurijk lego




En het leukste is dat wanneer jij zelf met je huisje bezig bent de kids ook lekker met verf aan de slag kunnen.

Kijk wat die kleintjes er van kunnen maken


Maar je kan natuurlijk ook recyclen, zoals deze van een melkpak. Maar als je zorgt dat de randjes niet te scherp zijn, zijn ook blikken, pepflessen of wat dan ook als basis te gebruiken.



Zo zie je maar er is heel veel mogelijk, huisjes puur voor decoratie in huis, of een echte voor in de tuin, waar hopelijk een nestje in komt. Denk er wel aan als je een huisje in je tuin hangt, hang hem hoog genoeg zodat de katten niet een lekkere lunche hebben.

Als laatste wil ik jullie deze niet onthouden, ik heb niet kunnen vinden hoe je hem zelf maakt, maar met een beetje handigheid moet het toch te doen zijn. Ik denk zelfs dat ik hem nog wel een keer ga maken. En dan ja dan zet ik er natuurlijk ook een werk beschrijving bij.



Dat was het weer voor deze week met de ideeen. Ik voel mij ook lichamelijk weer wat beter dus van de week ga ik weer aan de slag en komt er weer creativiteit van mij zelf op het blog. Fijn weekend

4 opmerkingen:

  1. Super leuk idee die vogelhuisjes. Leuk om zo je tuin of balkon op te fleuren en de vogels je tuin in te halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi ik maak ook allemaal dingen van hout

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn email : markdalmolen2@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen