Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

vrijdag 17 mei 2013

Ideeën

Creëer je eigen designservies

Ik heb het zelf ooit eens gedaan, een simpel wit servies (in mijn geval een taartset) bewerken tot een eigen uniek servies. Vandaar dat ik dacht laat ik eens op het web gaat speuren naar ideeën van andere. Het servies dat ik gemaakt had is een beetje moeilijk om zelf thuis te maken, ik had toentertijd de beschikking over een zelfdruk werkplaats en een keramiek oven. Ik zal het servies binnenkort fotograferen, maar voor nu heb ik ideeën op gezocht die wel makkelijk thuis gemaakt worden. Bij de meeste word er op de website waar ik ze vandaan heb gevist ook een uit gebreide werkbeschrijving gegeven. Klik op de link onder de foto en je kan het zelf thuis ook doen.

Toen ik dit servies tegen kwam dacht ik wou, ik wil weer eens iets met keramiek doen.


Hier bijvoorbeeld een strakke zwart wit tekening met kleurvlakken uit de losse pols.


Bij het volgende servies hoef je geen groot teken talent te zijn, makkelijk afplakken en met een grote kwast aan de gang gaan. En je krijgt iets heel hips van bijvoorbeeld een simpel servies gekocht bij de kringloop.

Wil je liever lekker doodle, zelf allemaal verschillende kopjes en bord kan je zo samen voegen en een heel eigen servies creëen.




Heb je nou meer met teksten dan met tekeningen dan is dit misschien meer voor je. Neem je favoriete boek, gedichten, songteksten of je recepten en schrijf het op de rand van simpele witte borden.


Of ga heel grafisch te werk.


Hier een uitgebreide tutorial met verschillende technieken, kijk er eens naar

Je kan je natuurlijk ook laten inspireren door kunstenaars, op web kwam ik dit designservies tegen. ik vond het zo grappig da ik er toch over na zit te denken om zelfs ook zoiets te gaan maken. 

Servies van Boguslaw Sliwinski, maar met wat inspanning moet dit toch ook te maken zijn

Een andere optie is om het oude servies van oma te gaan pimpen, ik vond een aantal hele leuke ideeën op het web. Zo word oud wel heel hip.






Op heel serviezen zit ook een werkje in de vorm van een reliëf, je kan het voor lief nemen en niks mee doen. Een ander idee is op het reliëf te accentueren zoals bij het volgende voorbeeld is gedaan.



Er zijn verschillende materialen om servies mee te versieren, Hier zijn bijvoorbeeld porseleinstiften en porseleinverf te koop en mocht je glazen nou ook in de zelfde stijl willen decoreren dan kan je dat doen met bijvoorbeeld deze glasverf in een volgend ideeen blog zal ik daar een aantal inspiratie ideeen over plaatsen samen met handige tutorials.

Ik hoop dat jullie ook zo geinspireerd zijn,  laat mij weten wat je heb gemaakt of al hebt gemaakt. Misschien zet ik jou creatie samen met link er wel bij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten