Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zaterdag 1 juni 2013

Kleding

Er was eens een grote olifant........

Wij komen om in de nichtjes, mijn zusje heeft drie dochters. En mijn zwager en schoonzusje hebben ook een dochter. De laatste had nog een jurk van mij te goed.  Nou melden ik een aantal weken geleden al op het ideeën blog over applicaties dat ik een jurk met grote olifanten print wou maken. En hij is af, ik vind hem echt ubber cute geworden.



Ik heb geen patroon voor jullie, maar ik denk ook niet dat dat echt nodig is. Ik bijna ieder naaiblad staat wel zo'n een soort van overgooier patroon. Dit patroon heb ik als basis genomen. Toen ik het patroon had uit getekend ben ik er met de hand op gaan schetsen. Totdat ik de goede olifanten vorm had gekregen. Voor deze olifant heb je echt geen hogere teken school nodig hij is zo simpel dat lukt eigenlijk iedereen. Maar mocht je het nou toch lastig vinden. Speur dan even het internet af op silhouet en olifant. dan kom je genoeg plaatjes tegen toe je kan uit printen, vergroten en als basis kan gebruiken. Maar je kan natuurlijk ook andere vormen nemen, ik ben ook nog bezig met een jurkje voor kleine Lynn met een mega ijsje er op. Let er wel op dat je niet een vorm neemt met heel veel hoekjes wat dat word echt een drama met het vast stikken.

Wanneer je de perfecte olifant hebt gemaakt kun je de patroon delen van het jurkje uit stof gaan knippen en de olifant natuurlijk ook. Hierna heb ik de olifant op het voorpand gelegd en vast gezet met heel veel spelden (zodat hij niet gaat schuiven met het vast stikken, het is nog beter om hem eerst losjes met de hand vast te zetten, maar ja daar kwam ik later past achter, de stiksel kan je later weer verwijderen met een torn mesje). Nu komt het wat ingewikkeldere werk, het vast zetten va de olifant. Ik heb zelf geen super de luxe borduur machine maar met de knopsgatensteek of heel dicht zigzag kom je een heel eind. Je gaat precies op het randje langs je figuur, en voor je het weet zit hij er op. Je kunt verder nog extra versiering aan brengen. Ik heb voor een oor, een paar vierkantjes en een oog van knopen gekozen. Ik zou zeggen leef je uit.

Voor de voering heb ik de uiltjes nog een terug laten komen en uit de bak met knopen die al jaren door de familie zwerft heb ik een aantal blauwe knopjes gevist om het af te maken. nou maar hopen dat hij Eefke bevalt. Kleine Lynn die hem even heeft voor gepast (ja Eefke moet nog even groeien voor zij hem aan kan). Werd boos toen hij weer uit moest, maar ze krijgt er ook een. In een volgend blog mag ze die showen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten