Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 31 juli 2013

Give-away

Het 100ste blog!!!!!!

Dit is het 100ste blog dat ik schrijf, een mijlpaal en een mijlpaal moet gevierd worden. Ik heb er over na zitten denken wat voor give-away zal ik maken, maar ik ben op een beter idee gekomen, jullie mogen kiezen. Is er iets kleins dat je graag zou willen, een kussen, een voorraad pot met beestjes, een kaars of iets anders van het blog. De meubels en lampen zijn trouwens uitgesloten van deelname, of daag je mij uit om iets te maken dat jij zelf in je hoofd hebt, bijvoorbeeld een patchwork kussen of beschildert servies. Uit de leukste inzending loot ik de gelukkige en ga in overleg met jou aan de slag. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om op deze manier het 100ste blog te vieren. De inschrijving loopt een maand dus op 31 augustus maak ik de winnaar bekent en ga ik aan de slag.




20 opmerkingen:

  1. Zou je een keer een theemuts willen maken?
    Maar wel eentje zonder teveel Lief! en Blond! kleurtjes/partoontjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk ;-) ik zou zo graag een kleine trouwtaart willen we zijn 19 augustus getrouwd. zilvere bruilloft geen zoete troep, maar gewoon ala Lynn of cakepops ook zalig:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke theedoos die beschildert is! Om al mijn thee in te bewaren ipv zo'n saaie doos.

    Trouwens, wat een ontzettend leuk blog! Ik kwam er achter door de weggeefhoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een rugzak met een hond erop. zodat mijn jongste cool naar school kan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wompe Littledragon (Sanneke)3 augustus 2013 om 21:03

    Hrm hrm hrm, uitdaging...Nou ben ik zwanger van een meiske en ik heb al een jonkie rondlopen die ik altijd gekscherend mijn 'trol' noem (geen idee waarom). Werknaam voor het meiske is dus natuurlijk 'troela'.

    Trol en Troela...ik zou het heel leuk vinden om ze beiden hun eigen knuffelkussentje te geven, een trol en een troela (meisjestrol)...hoe een trol er uit ziet? Daarover verschillen de verhalen. Wel zijn de verhalen het er over eens dat ze dol zijn op stenen en avontuur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOOOOOOOO wat een leuke uitdagingen allemaal, ik benieuwd waar ik mijn t(H)anden in ga zetten de maand september

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb als uitdaging om een poncho/kleine cape te maken voor mijn dochtertje van 9 maanden. Gewoon een genaaide poncho met kap zoals hier (http://www.favouritethings.nl/kinderkleding/meisjes/cape-fly-a-kite.html), maar de kap dan in de trant van de gebreide vossenoortjes zoals in je blog. Dat zal haar zo schattig staan! En de stofkosten zullen dan uiteraard op mijn kosten zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een 1001 nacht lantaarn, van een blik of oude lantaarn bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vaasjes met gehaakt jasje
    servies van Alessi
    deurklopper
    iets voor de winnaar's huis maken (wens en maak in overleg :)

    groetjes, Catrina H (facebook)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn dochter heeft haar meisjeskamer met een strak behangetje gepimpt naar een echte tienerkamer. Van oude pallets heeft ze een wegwijzer gemaakt met alle plaatsen waar ze nog naartoe wil gaan. Het zou gaaf zijn als daar een gemaakt ANWB-bordje op zou zitten!!
    Helaas kan ik geen foto erbij zetten, dan had je een beetje een idee van hoe het eruit ziet.

    Groetjes, Corinne Budding via de Weggeefhoek 070

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog een ideetje:
    Lunchzakjes met plastic tafelzeil of van een soort theedoek van tafelzeil waarin je je lunch kan vouwen en dan met een touwtje kan dichtknopen of met klitteband; dan heb je meteen je eigen placemat bij je:-)

    Valt het op dat ik blog over leuke lunches enzo? Nee, toch :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Misschien een leuke uitdaging:
    Mijn dochter van 13 heeft een zwart/zilveren kamer,nou zijn we al een tijdje op zoek naar een soort ophangrek waar ze alle oorbellen,armbanden en kettingen in kwijt kan.
    Alle kastjes of rekken die we hebben gevonden daar passen haar oorbellen niet in(ze heeft van die hele grote ronde).
    Groetjes Martine Karlas van de zelfgemaakt..voor een prikkie en weggeefhoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. uhhh zooo lastig want er zijn zulke leuke dingen maar ik dacht om je het nog lastiger te maken haha sorry misschien leuk om zelf iets te kiezen als je die gene ontmoet bij de eerste ontmoeting kijken of dat aansluit met wat die persoon in gedachten had of heeft of is dit te lastig en moet ik me gewoon aan de uitleg houden!!??? spannend!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee van jou zeg!
    Wat mij wel erg leuk lijkt is zo'n krans voor aan je deur.
    En dan een hele aparte ofzo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een kussen in de vorm van een vossenhoofd mijn dochtertje is de hare kwijtgeraakt in Londen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk initiatief! Ik zou graag iets willen voor onze zolder. Wij zijn daar bezig om een mannenhonk ervan te maken voor onze zoontjes van 4 en 2 jaar. De kleuren zijn fel blauw, fel groen en bruin. Mijn man bouwt er een boomhut, dus iets voor in dat thema: robuust, mannelijk, apart :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ontzettend leuk idee! Heel creatief!
    Ik zou wel een patchwork sprei willen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk idee...
    Ik heb wel een droom die ik werkelijkheid zou willen zien worden, niet voor mij maar voor mijn zoontje.
    Hij is 7 jaar en heeft sinds enkele maanden een rolstoel....dit ivm een bindweefselaandoening.. Hij heeft 24/7 pijn....en kan je zeggen dat is niet nix (heb zelf dezelfde aandoening)
    Sinds enkele maanden heeft hij naast veel pijn in zijn benen, ook heel veel last van een kou-gevoel in zijn knietjes. Waarschijnlijk is dit een soort van pijnsensatie doordat zijn normale pijn nog eens overtroffen wordt...warmte helpt een beetje, iig om de kou uit zijn knietjes te krijgen...En met de winter op komst zal dit enkel erger worden... Kou is niet goed voor zijn gewrichten.
    Nu zijn er in de winkels wel plaids etc te koop die hij over zijn beentjes kan leggen als hij in bed ligt, op de bank rust of in de rolstoel zit...en die hem warmte kunnen geven....maar dit zijn dan of van die hele kinderachtige, of van die "ouderwetse"....niet leuk voor een stoere knul van 7 jaar !!

    En het is al een hele stap om in een rolstoel te moeten zitten (bij veel pijn en/of langere afstanden)....dan zou het fijn zijn als je er dmv een leuke, warme plaid er ook wat leuk en stoer bij kan zitten....!

    Succes met je blog...
    En wie er ook uitgekozen gaat worden...ik vind het een superlief initiatief!

    Lieve groetjes, Yvonne

    Ps; zag je blog ook op de weggeefhoek voorbij komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat origineel.! Ik ben benieuwd wat je met een pinneputs zou doen... Ik heb namelijk een grote obsessie met lange pinnemutsen :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De winnaar is inmiddels bekent ik ga een trol en een troela maken voor wompe

    BeantwoordenVerwijderen