Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zondag 25 augustus 2013

Bloemen en planten

Kruidige klompjes

Het heeft even geduurd voor ik weer tijd had om een blog te schrijven, al die verjaardgen, pffffff. En dan hadden we ook weer een sterf geval: Cateautje het vrouwtje van Harry is haar man achter na gegaan. We hebben ook weer een nieuwe huisgenoot aangezien Lotje je nu wel erg alleen was, mag ik jullie voorstellen aan Pien.


Mijn man, zondag morgen met Pientje

Dan nu naar het crea werk waar ik uiteindelijk tijd voor heb gevonden.
Wij hebben een geweldig huis met een niet zo'n geweldige keuken. En das jammer zeker voor iemand zo als ik, iemand die houd van koken en rommelen in de keuken. Wat ik naast het ruimte gebrek, de lelijke deurtjes, kleur en de stomste plek die je een vaatwasser kan geven in deze keuken erg jammer vind, is het feit dat ik niet echt een vensterbank heb om verse kruiden in te kunnen zetten. Maar ik heb een oplossing gevonden. 

Een gordijnroede van de IKEA, klompjes en een aantal spuitbussen in leuke kleuren. Zie hier het resultaat.



De gordijnroede heb ik halverwege ons raam bevestigd, en de klompjes in verschillende kleuren gespoten. Ik heb klopjes van aardewerk genomen, omdat dat minder snel gaat rotten. Maar mocht je die nou niet kunnen vinden, werk dan ook de binnenkant van de houten klompjes goed af. Ik heb kleurtjes uit gekozen die ik erg leuk vind maar alles is natuurlijk mogelijk, je kan ze ook nog eens heel sierlijk bewerken met je eigen schilderwerk. Of neem kantjes, strikjes, kraaltjes en glitters voor de afwerking. leef je vooral uit. Ik zelf heb het wat simpeler gehouden, gewoon om dat ik dat het beste vond passen bij bijvoorbeeld mijn kleurige voorraadbussen die ook in de keuken staan.




Ik vind het erg leuk geworden, en heel handig voor tijdens het koken. Ik hoef nu niet naar het balkon voor mijn kruiden die ik tijdens het koken nodig heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten