Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

vrijdag 30 augustus 2013

Lekker eten

Kersen taartje

Een paar weken geleden heb ik een crea bea avondje georganiseerden voor mensen uit mijn regio en ook lid zijn van de zelf gemaakt voor een prikkie groep. Dat is een facebook groep die ik samen met een vriendin heb opgericht. Ik vertelde er een tijdje geleden over, klik hier voor het artiekel over deze groep. Aangezien mijn verjaardag er vlak voor was vond ik dat een zelf gemaakt taartje niet kon ontbreken. 

Omdat ik op het moment helemaal in de kleding stijl van top vintage bezig ben, zo getuigen ook het artikel van van de week. Leek het mij leuk om de taart met kersjes te versieren. Je kent ze wel die van vroeger, die winegums snoepjes. Voor een beschrijving van een werkbeschrijving hoe je een bol taartje maakt moet je even hier klikken. En wat betreft de versiering kijk een beetje af, leef je uit en probeer het ook eens met andere snoepjes. Nog wel 1 tip de winegums plakken niet zo goed uit zichzelf en ik denk dat dat voor bijna alle snoepjes geld. Ik heb daarom "lijm" gemaakt met wat poedersuiker en een paar druppeltjes water. Dit heb ik aan de achterkant van de kersjes gesmeerd, het kersje even met een speld (zou ook met een sate-prikker kunnen) vast gezet, totdat het geheel goed vast zat. Is hij niet leuk geworden, weer eens wat anders dan enkel fondant en marsepein.



De crea's werden er uit eindelijk inclusief mij zelf 6 dames en een heer, het was een zeer geslaagde avond. zeker voor herhaling vatbaar. Mijn tip is dan ook organiseer in je eigen omgeving ook eens zo'n avond. Vind je het lastig, probeer het dan via zelf gemaakt voor een prikkie, eventueel helpen Gea en ik de beheerders van de groep je met het opzetten van een avondje bij jou in de buurt.


 Gezelligheid, creativiteit en ideeën uitwisselen

Wel goed schuren dames

Geen opmerkingen:

Een reactie posten