Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zaterdag 28 december 2013

Beesten

Plasmatje, voor knagers

Ook dit jaar luide wij de kerst in met mijn vriendinnetje Daan, haar vriend en hun 4 kinderen. De twee oudsten werden dit jaar "verrast" met respectievelijk een cavia, die luistert naar de naam Ness cava. En de ander kreeg twee ratten, Axel en Slash genaamd.

Het probleem met knaag dieren is mijn ervaring, is de zindelijkheid. En aangezien het wel duidelijk is dat de beesten voornamelijk op schoot zullen zitten tijdens het gamen, ben ik aan de slag gegaan om te zorgen dat het plassen verder geen probleem gaat opleveren.

Ik heb een paar gasten handdoekjes gehaald in stoere jongens kleuren, en een stuk tafelzeil. Dat was nog een uitdaging want het meeste tafelzeil is wel erg girly girly (bracht mij wel meteen op een idee om er ook een paar te maken voor onze caafjes). Maar uiteindelijk kwam ik zwart tafelzeil met een metalic werkje tegen bij de Marskramer.

Het maken is verder heel erg simpel, ik heb een stuk zeil uitgeknipt te grote van het handdoekje en deze twee aan elkaar gestikt.

Op de foto zie je hoe onze Pien het doekje voor Ness even test.




Voor zover ik weet kan dit geheel gewoon in de wasmachine, al zal ik de droger na het wassen niet gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten