Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

maandag 14 juli 2014

Meubels

Kledingkast

Heel soms vind je op Marktplaats kleine juweeltjes helemaal voor niets. Zo ook de kast voor de babykamer. Ik weet niet of de vorige eigenaren hem ook geprobeerd hebben te verkopen. Maar toen ik opzoek ging naar een leuke kast die ik kon gaan pimpen met het behang dat we hadden uit gezocht, stond hij als gratis af te halen op marktplaats. Oorspronkelijk had de kast twee deurtjes, maar bij het naar beneden tillen van de kast bij de vorige eigenaren brak er deurtje af. Toen ik goed naar de kast ging kijken, leek het mij als oplossing wel leuk om die kant open te houden zodat we daar de voorlees boekjes in konden zetten. Uiteindelijk heeft mijn stiefvader het deurtje toch nog weten te repareren. Maar inmiddels vond ik het idee van 2 boekenplakjes al zo leuk dat voor nu ik het deurtje er uit heb gelaten. Ik heb hem wel bewaard, aangezien ik aanneem dat hoe groter je kind word hoe meer kast ruimte er vereist is. Helemaal omdat we een meid hebben gekregen, en als ze enigzins op haar moeder lijkt........ nou ja jullie snappen wel wat ik bedoel.


Voor de pimp beurt

De kast was toen ik hem kreeg beige met een beuken bovenkant, helemaal niet onze smaak. mijn moeder en ik hebben hem helemaal gescheurd, gegrond en vervolgens met witte zijdeglans afgewerkt. Ook heb ik de houten knopjes verwijderd, en een paar nieuwe gevonden bij de Xenos.

Van binnen heb ik de kast alleen geschilderd op de delen die zichtbaar bleven. Ik heb nl de binnenkant behangen met het behang dat ook op een muur van de kamer zit. Ook had de kast maar een plank ik zelf vond dat wat weinig dus van MDF heb ik bij de bouwmarkt een par planken extra op maat laten zagen en deze ook met het behang beplakt.


Het behangen van de kast


Naast de binnenkant van de kast heb ik ook de buitenkant bewerkt met het behang. Toen ik opzoek ging naar een kast wilde ik perse een kast met een "ouderwets" deurtje. Dit omdat die van dan mooie hoogte/diepte verschil hebben waardoor je makkelijk mooie details kan realiseren met behang. De binnenkant van de deur heb ik alleen oranje geschilderd, dit omdat ik uit ervaring weet dan met het gebruik van een kast, schoenen die er in gepropt worden het behang daar erg snel beschadigd. Ook heb ik de pootjes vervangen, was niet mijn bedoeling maar met de pootjes die er onder zaten zat de boven kant van de kast precies op het lichtknopje. Ik heb het internet dus even afgezocht en vond een site met super leuke houten pootjes. Voor ik ze bestelde heb ik de hoogte die ik wou bepaald en ze besteld. Eenmaal bij ons binnen gekomen heb ik de pootjes oranje geverfd (afgezien van de commode zijn nl alle dingen met pootjes in de babykamer oranje). Achteraf ben ik heel blij met de pootjes tegenslag, de huidige pootjes vind ik nl vele malen mooier en ook nog eens beter bij het kastje passen.


De binnenkant

Het eindresultaat

Zelf ben ik erg blij met het resultaat, en wie weet komt ooit het andere deurtje er weer in, maar voor nu ben ik helemaal blij met het open gedeeld waar ik boekjes en speeltjes neer kan zetten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten