Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 25 maart 2015

Meubels

Commode

Toen ik er in 2011 achter kwam dat ik zwanger was van een tweeling vroegen wij ons meteen af, hoe doe je dat met de meubels en vooral, de commode? houden we het bij 1 kleintje? nemen we er 2? of gaan we voor een grote waar twee kussens oppassen? We hebben gekozen voor de laatste optie. Helaas hebben we op 2 momenten afscheid moeten nemen van de kindjes, maar de commode was al in huis. Gevonden op marktplaats, en had nodig een nieuwe lik verf nodig. Al voor dat Veere ubberhoud was gemaakt ben ik daar samen met mijn moeder aan begonnen. Na het overlijden van Djeppe hadden mijn ouders nl een hoop van de spulletjes mee naar hun huis genomen. Zodat ik er niet steeds tegenaan hoefde te kijken. Het fijne aan het huis van mijn ouders is, ze hebben een garage. Mijn moeder en ik hebben daar geschuurd en geplamuurd en geschilderd. En we hebben ook weer geleerd, wanneer het koud is droogt je verf heeeeeeel slecht. Dus na veel te lang naten plakkerig te hebben gestaan heeft mijn "stief"vader de hele zut in de afbijt gezet en normaals in een laag witte zijdeglans gezet.

Aangezien de commode al uit elkaar gehaald was toe wij hem kochten is er geen beter voor foto dan deze

Toen wij uit eindelijk in 2013 wisten dat we Veere verwachten hebben we de commode (na de 24ste zwangerschaps week, toen pas durfde ik) opgehaald. Eenmaal thuis ben ik de commode gaan stylen. We hebben er bijpassende plank voor boven de commode gemaakt en de deurtjes heb ik versierd met het zelfde behang als dat op de muur en kledingkast en nog een bijpassend groen ruitje dat ook op de plank is gebruikt. Een opstrijk vogel, de zelfde als op het ledikantje, maar dan in het oranje, maakte het geheel helemaal af. Nu was het nog een kwestie van de juiste hoezen vinden voor het aankleedkussen, ik heb een aantal groene en een paar oranje, voor de afwisseling. En de kamer was weer een stapje verder voor onze dame. Al moet ik wel bekennen dat de vogel er pas een paar weken opzit. Een babykamer af krijgen, terwijl je pas durft te beginnen na de 24ste zwangeschaps week en dan met 27 weken in het ziekenhuis word opgenomen om met 28 en een klein beetje te bevallen, is een redelijk onmogelijke opgaven.

Maar toch ook dit onderdeel is weel naar mijn smaak, en ook voor 1 kind is een wat grotere commode een geschenk. Zo heeft de weegschaal de eerste maanden heel fijn op het andere deel gestaan, en nu hebben papa en mama lekker de ruimte om bv de kleertjes klaar te leggen. Een ander leuke toevoeging die erg waardevol is gebleken is een spiegel op de muur naast het aankleedkussen. Veere vind het super leuk om af en toe gedag te zeggen tegen "dat andere" kindje. wel is deze spiegel geheel van kunstof zodat hij niet zo gevaarlijk is.



2 opmerkingen: