Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 21 oktober 2015

Feesten


Breng je cadeau in stijl

In mijn crea-bea vrienden kring is er ook een jarige op 31 oktober, en laat deze dame nou ook nog eens gek zijn op horror, gruwel en gothic. De perfecte verjaardags-dag dus. Vorig jaar zou ik bij haar halloween gaan vieren helaas viel er een zwaar verlies in die tijd in haar omgeving te betreuren en ging het hele feestje niet door. Om haar een hard onder de riem te steken en omdat mijn cadeau wat raar over kwam als ik niet in mijn kostuum zou gaan, heb ik haar toch bezocht in vol ornaad. In dit blog zal ik wel een sneekpeek geven van mijn kostuum maar de uitleg komt later, in dit blog gaat het over het cadeautje.

Ik was een paar wijnglazen met als voet een hand tegen gekomen, nou hoort er bij een glas natuurlijk een inhoud. Met halloween kom je dan al snel op bloody-mary. Nadeel van dit drankje, ik kon het niet kant en klaar in een fles vinden. Ik moest het dus zelf maken. Bij de kringloop vond ik een mooie karaf en besloot de bloody-mary daar in te maken. 

En toen ging mijn fantasie met mij aan de haal en werd het project steeds groter, inclusief roodkapje outfit. Ik heb om de fles een label gedaan met de tekst type A-negative, en nog wat details. De fles heb ik vervolgens in een mandje gedaan waar ik wat nep ogen, snoepkikkers en plastic spinnen in had gedaan. Allemaal zodat het geheel bij mijn outfit zou passen, roodkapje, de bloederige versie. In een later blog leg ik nog uit hoe je zelf deze outfit kan maken maar voor nu de foto's van roodkapje en haar mandje en het label voor aan de fles.

Voor het label heb ik een sjabloon gebruikt dat ik via internet heb gevonden. Vervolgens daar de tekst Type: A-nagatief Source: Mary en als laatste de houdbaarheidsdatum, dat is natuurlijk 31oktober voor twaalf uur.

de link naar dit label
Als laatste is het misschien handig om het recept van een Bloody Mary te geven. Op internet kun je heel veel verschillende recepten vinden maar de basis is overal het zelfde: tomatensap en Wodka. Ik heb deze gebruikt.

Wat heb je nodig voor de Bloody Mary in karaf?

Tomatensap (500 ml)Wodka 200 ml
citroensap (2 eetlkepels)
Tabasco (naar eigen smaak)

Worchestershire saus (naar eigen smaak)

Hoe maak je de Bloody Mary?

Ik heb de tomatensap in de karaf gedaan, daar een paar druppels tabasco, worchestershire saus, de wodka en het citroen sap er aan toegevoegd en als laatste een glas water (normaal wanneer je het in een glas maakt zitten er nl ijsklontjes in maar die krijg je niet in de fles vandaar). Hierna heb ik de fles een paar uur in de vriezer gelegd, om toch het koude effect van de ijsklontjes te krijgen, tussen door heb ik de fles een aantal keer geschud zodat je niet een grote klomp ijs in het midden van je fles krijgt maar dat het geheel gelijkmatig smelt wanner je hem op het feestje presenteert. Op het feestje kan je er nog een peper en zout vaatje naast zetten zodat iedereen zijn Bloody Mary op smaak kan brengen

Het eindresultaat

  
En een sfeer impressie van roodkapje samen met lieveheersbeestje Veere en de fles bloody-mary.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten