Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 29 juni 2016

Beesten

Binnenveldje

Ik ben echt gecharmeerd van cavia's, ze zijn robuust, handig met kinderen. Ze laten weten dat ze er zijn, een plastictasje openen gaat nooit meer geruisloos met cavia's in huis, erg gezellig. En je hebt geen groen afval meer, want (bijna) al het overblijfsel van je groenten tijdens het koken gaat hoppa in het hok.

Door de jaren heen heb ik verschillende exemplaren gehad, sommigen waren heel kort bij mij. Terwijl andere de respectabele leeftijd van 7 plus haalde. Op het moment wonen de dames Lotje en Pien bij ons en in het hok erboven wonen de zonen van Pien; Pax en Pinda. Erg gezellig en onze dochter neemt met haar 2 jaar steeds meer de zorg voor het gezin over, zo schattig hoe ze op haar eigen peuter manier verantwoordelijkheid voelt voor de beestje. Al moet ik zeggen dat haar hulp bij het verschonen van het ook op het moment nog dramatisch is en het ons juist meer werk kost, maar ja investeren in de toekomst.

Vroeger toen mijn zusje en ik ook al cavia's hadden bij mijn moeder thuis zetten we ze met mooi weer op het gras, maar ik heb geen tuin dus moest ik wat anders verzinnen. Het is het binnenveld geworden. Heel simpel een teiltje gevuld met een laag hydrokorrels, potgrond er op en inzaaien met graszaad. En zo nu en dan mogen ze grazen, nadeel van dit kleine teiltje is wel dat ze echt geduld moeten hebben het veldje is zo kaal en heeft na een stampsessie van de familie Caaf weer een tijdje rust nodig maar leuk is het wel. 




Op de foto staat een nog hele kleine Pinda, mama Pien en grote broer Ludde  (die logeerde hier ten tijden van de foto). nog wel 1 tip geef het jonge gras echt ff de tijd, ook al is het behoorlijk lang, knip het de eerste keer even zelf en voer ze het gras dan lekker in het hok. Ik heb ze meteen op het veld je gezet maar de jonge sprietjes hadden wel heel lang nodig om weer op adem te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten