Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 15 juni 2016

Versiering

Vogelhuisjes muur

En ik dacht dat ik alles van de babykamer van onze dochter al op het blog had staan, maar bij het opruimen van mijn archief kwam ik deze nog tegen.  De hele verzameling vogelhuisjes die ik heb gefrummeld tijdens mijn zwangerschap. Het was super leuk om te doen en het geeft een geheel eigen draai aan de kinderkamer. Binnenkort ga ik het weer een middagje doen, niet voor mij zelf maar samen met de dochters van vrienden. De middelste logeer hier regelmatig omdat ze bij ons in de stad op de balletacademie zit en gezien de opleiding best zwaar is logeert ze bij ons op de hele lange les dagen. Nu is ze helemaal weg van de muur op Veere haar kamer, en heeft ze gevraagd of ze het samen met haar zusjes mag komen knutselen in de vakantie.

Ik ben dus al weer leuke stofjes, vrolijkpapier, lintjes, strikjes, plaatjes, stickers, glitters, verf en ga maar zo door aan het verzamelen, trek alles uit de kast. De huisjes heb ik ook overral vandaan, action, blokker, hema, tuincentrum, kruidvat e.d. Het is ff speuren maar als je dan een hoop van dit alles hebt ben je ook verzekerd van een heel gezellige middag knutsel-fun. Het is een bezigheid die ook zeer geschikt is om met een groep giechelende meisjes te doen, bv op een verjaardag feestje. De foto's zijn ter inspiratie want een echte werkbeschrijving is er voor dit gezellige werkje niet echt, je hebt eigenlijk maar een paar dingen nodig: Een tafel vol gezellige freules spulletjes, fantasie en een aantal vogelhuisjes en zoals ik ook nog had fotolijstjes.


En hier hangen ze allemaal op de kleine muur van de kamer van Veere, ik vind het super gezellig. Sommige mensen vinden het te druk, maar Veere keek haar ogen uit toen ze wat jonger is. Inmiddels is ze 2 en heeft ze veel en veel belangrijkere dingen te doen dan kijken naar haar omgeving. Dus de muur interesse haar niet zo heel veel meer, maar ik vind het nog steeds leuk om er naar te kijken als ik 's avond naast haar zit op de avonden dat het allemaal wat moeizamer gaat met het inslaap komen. De kamer is echt een heerlijk plekje, een plekje dat ik met heel veel liefde voor haar heb gemaakt samen met haar vader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten