Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 13 juli 2016

Accessoires

Sjaal

Deze week een klein kort blog,  in een eerder blog heb ik al eens de werkbeschrijving van een sjaal gegeven. Zo af en toe maak ik ze nog steeds, vooral als ik een jarige in de omgeving heb die van dit soort "mode" accessoires houd. De sjaal hier onder is eigenlijk heel simpel, op de markt heb ik een mooie stof gekocht die eigenlijk bedoeld is voor het maken van een sarong. Hier in Den haag op de Haagsmart staan een aantal kraampjes met prachtige stoffen vanuit verschillende landen, vooral de Indischestoffen hebben mijn voorkeur voor dit soort projectjes. Ze zijn kleurrijk hebben vaak prachtige afbeeldingen,  soms een subtiele bling (soms ook een hele heftige maar die stoffen trekken mij dan weer niet zo) en ze zijn heel soepel waardoor ze mooi vallen als je ze draagt. Bij deze sjaal heb ik voor een geel/groene stof gekozen met witte,zilveren en rood/rose details. Voor de afwerking ben ik gewoon voor de bolletjes gegaan. In de werkbeschrijving leg ik ook uit hoe je een sjaal kan maken die uit meerder vlakken bestaat, maar bij deze variant is dat niet het geval dit is gewoon 1 grote driehoek afgewerkt met een sierrand.
Niet heel moeilijk maar hij werd enthousiast ontvangen door de jarige vriendin, en hij staat prachtig bij haar extreem rode haar en wat gebruinde huid (je snapt het rood komt uit een potje).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten