Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 12 oktober 2016

Gebruiksvoorwerpen

Bekers voor papa

Al eerder melde ik dat ik sinds een paar maanden tante ben van een heel klein lief neefje en liet ik de foto's zien van de workshop die ik had gegeven op de babyshower van zijn moeder.  

Omdat we geen geschikt workshop konden gevonden, stelde mijn andere zusje voor dat ik de babyshower workshop zou gaan geven. Het leek mij geen probleem, ik heb genoeg vaardigheden in huis om iets te bedenken en aan de andere uit te leggen.  We hebben er mijn zijn alle voor gekozen om de mommy to be een serviesje te laten schilderen voor haar nieuwe wereld burger. En voor de rest van de groep zou ik dan wat andere servies spulletjes op de kop tikken, een hoop kwam bij de kringloop vandaan maar ook de gebruikelijke winkels met betaalbaar wit servies ben ik langs gegaan. Olang je ondergrond maar wit is zullen de kleuren gewoon goed uitkomen na het afbakken.

Voor dat ik het gezelschap aan de porselein-schilder activiteit zou onderwerpen vond ik dat ik de attributen en materialen wel even uit moest testen. Dus dat heb ik samen met onze dochter Veere mokken beschilderd voor bij mijn man op kantoor.

Ik moet zeggen het is een erg leuke activiteit voor een twee jarige, ze had al goed door dat ze echt iet blijvends aan het maken was en was erg serieus met de kwasten en pennen in de weer. Ik heb haar wel erg goed begeleid en maar in kleur per keer geven, maar ooo wat was ze trots. Op de onderkant van de mok heb ik de datum waarop ze de mok heeft gemaakt geschreven. Leek mij wel zo leuk voor later.

Zelf heb ik wat grappigs gedaan met het silhouet van een kat, en ik hield het niet bij de buitenkant van de mok. Zo als je op de foto kan zien houd ik wel van een grapje. 


De bekers zijn goed gelukt en ik denk dat ik mijn dochter zo af en toe een beker laat bewerken, zo kunnen we dan haar vorderingen zien op tekengebied en het is een leuk gesprek onderwerp voor papa tijdens de koffiebreak met zijn klanten en werknemers.  

3 opmerkingen:

  1. Leuk zijn ze geworden! Wat heb je voor tekst bij de kat geschreven? En hoe kreeg je die pootafdrukken zo netjes onderin de mok?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er staat give me the coffee en de binnenkant heb ik gedaan met een heel dun kwastje met lange steel. En een hoop gepiel ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je! Echt een erg leuk idee! Ga het ook proberen:)

    BeantwoordenVerwijderen