Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 5 oktober 2016

kleding

Knie-monsters

Zelf heb ik een dochter en valt de schade aan haar broekjes tot nu toe nog mee. Maar vriendinnen met zoons hoor ik steevast klagen over de hoeveelheid  gaten in de broeken van hun boys. Nou kan je steeds "nieuwe" blijven kopen, een ouderwetse leren lap er op stikken of je maakt van de nood een deugt. Al eerder liet ik in een blog een super leuk idee zien om de kapotte knieën te repareren. En een tijdje geleden heb ik het voor een moeder van 3 jongens ook eens uitgevoerd. Voor de jongste was het nog niet nodig, die hield de boel op dan moment nog heel, maar de oudste 2 jaagde de broeken in een razend hoog tempo er doorheen.  Met restjes vilt en lampjes van een wat stevigere rode stof heb ik knie monsters gemaakt. 


Het is wel handig om de lap die het gat gaat dichten van een wat stevigere stof is, vilt hebben ze nl zo weer gesloopt. Maar de tanden, tong en ogen zijn zeer geschikt om van vilt te maken. het is eigenlijk gewoon een kwestie van je fantasie gebruiken. De heren waren in vedergeval erg blij met hun broeken en er hoefde even geen nieuwe broek te worden aangeschaft.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten