Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 16 november 2016

Cadeautjes

Shirt uit Jerko

In mijn familie's lopen de leeftijden van de verschillende neven en nichten soms wat ver uitelkaar. Zo heb ik een aantal nog studerende exemplaren. Een daar van maakt een ervan de laatste twee en half jaar het studenten leven van Amsterdam onveilig. Ik lach mij rot om de berichten op zijn Facebook pagina. Zo kwam ik er op een gegeven moment achter dat er een soort van bijnaam was voor mijn (al zeg ik het zelf) niet onaantrekkelijke neef. Op studenten-feestjes werd er namelijk geroepen: shirt uit!!! inmiddels had ik dat om gedoopt naar : shirt uit Jerko. En kon ik het niet laten (en zijn vader ook niet) om hem daar afentoe een beetje mee te pesten. Gelukkig neemt hij het sportief op en geeft het vooral erg veel lol. 

Toen we van het voorjaar werden uit genodigd voor zijn verjaardag had ik in eerste instantie geen idee wat ik hem zou moeten geven, want wat geef je een op kamers wonende student? Tot ik het idee kreeg om een t-shirt te laten drukken. Tegenwoordig heb je op de telefoon en tablet allemaal leuke apps om foto's mee te bewerken. Dus daar ben ik maar eens even mee aan de slag gegaan. Van Facebook heb ik een foto van een van zijn studenten feestje geplukt, de foto heb ik vervolgens bewerkt in Halftone en waarna ik de afbeelding naar een t-shirt drukker hier in de buurt heb gestuurd en een paar uur later konden we het shirt ophalen.

Om een beetje in een leuke stijl te blijven heb ik er voor gekozen om de afbeelding te bewerking in de stijl van Roy Lichtenstein, hij maakte in de jaren 60 veel grote doeken die geïnspireerd waren op striptekeningen. Op een of andere manier vond/vind ik deze style wel passen bij de foto. En omdat je de foto bewerkt word het ook een wat draaibaarder kleding stuk dan wanneer je alleen maar een foto op het shirt had zet met wat tekst. Ik was bang dat het dan alleen een grapje zou blijven en nooit meer zou worden aan getrokken. Geen idee of hij het nu wel draagt maar ik vind het wel een draagbaar shirt geworden.



Hij is echt zo leuk geworden en onder zijn studie-vrienden werd hij ook gewaardeerd. Mijn neef was zelf zo sportief om even te poseren voor Hippe-huisvlijt. Ik denk dat dit niet het laatste shirt-cadeau was dat ik ga maken. Het geef mogelijkheden voor andere waarvoor ik geen idee heb wat te geven op feesten en partijen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten