Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 2 november 2016

Kleding

Overslagjurkje met korte mouwen.

Oké ik geef toe niet het meest gunstige tijdstip van het jaar om deze jurk te posten, maar ik wilde jullie even laten zien wat er gebeurt wanneer je kleine aanpassingen doet op je patroon. Al eerder liet ik een overslagjurk zien. Deze maakte ik voor dochter Veere. Ik kreeg er zoveel leuke reacties op dat ik uiteindelijk meerdere exemplaren heb verkocht. Niet exact dezelfde, want dat vind ik niet leuk. Ik wil als men iets bij mij besteld kunnen zeggen: je hebt een uniek exemplaar. Het kledingstuk kan wel lijken op iets dat ik al eerder heb gemaakt, maar er zal altijd een klein verschil zijn. ander kleur boord, verschillende combinaties van stof e.d.

Zo kreeg ik de vraag of ik de betreffende jurk ook met korte mouwen kon maken. Nou is dat natuurlijk niet zo moeilijk. Je bepaald hoe lang je je mouw wil hebben en kort hem op het patroon in. Let wel op dan je begint te meten vanaf het punt waar de mouw begint bij het patroon. Op de foto zie je 2 voorbeelden van jurkjes maar er zitten verschillende mouwtypes aan. Wil je de mouw dus inkorten of lang maken dan kan je niet gewoon de arm opmeten. Je kan ook meten vanaf de oksel, maar als iemand brede schouders heeft kom je later toch weer in de problemen, vandaar dat meten van af het "langste" deel van het patroon bij mij de voorkeur heeft.


Een mouw langer maken van een patroon gaat eigenlijk hetzelfde, je moet alleen ook de omtrek van de pols/hand op meten. soms moet je nl je mouw ook iet verbreden. Het is zo jammer wanneer je een prachtige trui, jurk, vest of jas hebt gemaakt en dan kom je er niet in met je handen. in een later blog zal ik er met foto's en beschrijvingen op terug komen omdat het vandaag over inkorten gaat.

Voor nu alleen nog het eindresultaat van dit super zoete jurkje van de leuke stof die ik in het roze al eens eerder gebruikte. Het meisje en de moeder voor wie deze bestelling was waren erg blij met de jurk. En zelf vind ik de kleuren combi ook echt erg leuk. Voor Veere gaat er ook nog wel iets komen in deze kleuren, alleen dus niet dit patroon, want dat is al vergeven.

Heel erg bedankt Willeke dat ik de foto's van je mooie dochter mocht gebruiken voor dit blog, het is altijd het leukste moment van de hele bestelling, de foto's ontvangen van een blij kind in de nieuwe outfit.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten