Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 14 december 2016

Meubels

Speelgoed poef

Een tijdje geleden plaatste ik een sneak-peak van het 10-dagen pakket voor de geboorte van de dochter van mijn vriendinnetje. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik de verpakking voor de tien cadeaus heb gemaakt. Het thema was stippen/kabouters/lieveheersbeestjes aangezien een kabouterhuisje het meest als opberger in aanmerking kwam, heb ik een grote paddenstoel gemaakt.  Ik gebruikte een oud poefje waar grootmoeders vroeger haar fournituren in bewaarde, op Marktplaats vind je er genoeg. Het binnenwerk zat er in het exemplaar wat ik vond al niet meer in en de pootjes waar deze opstond had ik ook niet nodig dus die heb ik er ook af gehaald. Maar het is een super goede basis voor leuke opbergers voor de kinderkamer of speelhoek.



Ik ben ben begonnen met het deksel, normaal zou je verwachten dat een paddenstoel rood met witte stippen is. Maar in  babykamer was rood nergens te bekennen vandaar dat ik voor een rosé paddenstoel met witte stippen ben gegaan. Omdat het deksel van de poef behoorlijk plat was heb ik met behulp van een aantal lagen fiberfil een kleine bolling gecreëert  op het deksel. Vervolgens heb ik een lap rose stof voorzien van verschillende formaten stippen. Ik heb hier voor de applicatie techniek gebruikt die ik ook al in dit blog had beschreven, gebruikt. De rosé stof heb was enigszins rekbaar en de stippende ik uit witte lapjes vilt geknipt. 

Hierna heb ik de lap met stippen over de deksel heen gespannen en vast gezet met een tacker,ik heb wel eerst de plaat die bij deze deksel werd gebruikt aan de onderkant om de bestaande rand tacker nietjes te verbergen losgehaald. na dat de rosé stof op zijn plaats zat heb ik deze plaat weer gebruikt om de door mij aangebrachte nietje te verdoezelen. Ik wil nl niet dat kleine kerel zich straks bezeerd aan de rand met nietjes en het staat gewoon een stuk netter.


 


De volgende stap heeft vervolgens even geduurd, ik wist niet zo goed hoe ik verder moest gaan. De stam van de paddenstoel gewoon wit laten vond ik een beetje saai. Uiteindelijk heb ik er een echt kabouterhuisje van gemaakt samen met bewoner die je gezellig staat op te wachten bij zijn voordeur. Om de stof mooi om de  om de poef heen te laten vallen heb ik weer een laag fiberfill gebruikt. En toen kwam het leukste maar ook gelijk het lastigste stuk, een gezellig kabouterhuisje creëren. De basis is een lap witte tricot en de figuren, gras, het deurtje en het raam heb ik ook weer van vilt gemaakt en met de zelfde techniek als de stippen vast gezet. Bij een van onze leukste buurtwinkeltjes vond ik de perfecte bewoner voor deze villa en die staat je nu vrolijk toe tezamen naast zijn voordeur. Ik heb hem met een paar steekjes vast gezet aan de padden stoel. Achteraf vind ik het erg jammer dat ik toen nog niet wist dat ik snel een borduurmachine zou krijgen want ik denk dat ik heel veel leuke extra's had kunnen toevoegen. Maar wie weet maak ik er ooit nog een, en leef ik mij dan daar op uit. Zolang de lap nog niet om de poef heen zit ziet het er misschien een beetje raar uit maar toen ik hem er om heen ging spannen werd het al maar leuker. Wat betreft de hoogte van de lap waar je je versiering op gaat zetten neem twee keer de hoogte plus naden van je poef zona je de binnenkant ook gelijk netjes mee bekleden. Het fibberfil heb ik ook aan de binnen en buiten kant bevestigt.


Ik ben begonnen om de lap eerst aan elkaar vast te zetten aan de zijkanten. Op die manier had ik een soort van lange tunnel die ik zo over de poef heen kon schuiven. Toen de deur en het gras goed op hun plek zatten heb ik de lap aan de binnen kant vast gezet op de bodem. Om de stof daar naaste weg te werken en om te voorkomen dat de nietjes kleine kindervingertjes konden beschadigen. heb ik een cirkel uit 8 mm MDF gezakt en deze bekleed met een lapje stof en op de bodem van de poef vast gelijmd nadat de bekleding op om de poef heen zat. aan de onderkant heb ik de nietje weg gewerkt door een stuk stof met kleine steekjes aan de bekleding vast te zetten. Als laatste heb ik op de plek waar voorheen de hogere pootjes zaten drie kleine meubel dopjes bevestigt. En klaar was mijn kabouterhuis verpakking. Nu moest ik alleen nog 10 cadeaus verzinnen in het thema, maar in deze eerdere blogs kan je zien wat er al over is geplaatst en er zullen er nog een aantal verschijnen.


Als laatste heb ik op de plek waar voorheen de hogere pootjes zaten drie kleine meubel dopjes bevestigt. 
En klaar was mijn kabouterhuis verpakking.
Hieronder zie je de hele poef, zoals hij van binnen in afgewerkt.



Als laatste heb ik op de plek waar voorheen de hogere pootjes zaten drie kleine meubel dopjes bevestigt. 
En klaar was mijn kabouterhuis verpakking. Nu moest ik alleen nog 10 cadeaus verzinnen in het thema, maar in deze eerdere blogs kan je zien wat er al over is geplaatst en er zullen er nog een aantal verschijnen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten