Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 4 januari 2017

Versiering

Vlaggenlijn

Alweer meer dan een jaar geleden trouwde mijn vriendinnetje. In een een eerder blog liet ik de bloemen-versiering die ik had gemaakt al  zien en hoe je dit aanpakt mocht je het zelf willen maken. Vandaag laat ik zien hoe wij de versiering aan de muur hebben gemaakt.

Omdat we niet teveel konden met de wanden van het restaurant/feestlokatie, er mochten geen punaise's in de muren en plakband wilde men ook liever niet. Hebben we gekozen voor heel lichte decoratie die we met washi-tape op de muur konden bevestigen. Met het echte washi-spul beschadig je nl de muren niet waneer je het er weer afhaalt (althans dat is mijn ervaring, heeft iemand het tegenover gestelde mee gemaakt dan hoor ik het graag in de reacties).



Als basis voor de vlaggenlijn hebben we de stijl van de trouwkaart gebruikt. Met behulp van illustrator heb ik twee vellen met sjablonen van vlaggentjes gemaakt, maar met andere tekenprogramma's op de computer moet het ook lukken. De bruid en ik hebben er voor gekozen om in de vlaggen lijntjes ook een paar vlaggen met de afbeelding van de uitnodiging te plaatsen en de andere vlaggen te voorzien van verschillende soorten washi-tape. Allemaal met de kleuren zwart, wilt en koper. De rolletjes tape hebben we op verschillende site's besteld en een paar vonden we in verschillende winkels. 


sjablonen voor de vlaggen.
Het voordeel van het washi-tape is dat het wel een klein beetje de lijnen van je sjabloon door laat schijnen. We hebben er wel een paar avonden aangezeten om alles netjes te plakken en uit te snijden met behulp van een scherp afbreek-mesje (heel belangrijk om een goed scherp mesje te hebben dat scheelt nl een hoop ergernis). Op de collage hieronder kan je zien hoe wij te werk zijn gegaan.



Nadat alle vlaggetjes waren uit gesneden hebben we een mooie verdeling gemaakt voor aan het touw waar ze aan bevestigd zouden worden. Ik heb dubbele vlaggen gemaakt zodat ik ze makkelijk om het touw heen kon vouwen en met een beetje lijm kon vastzetten. Zelf vond ik dit de mooiste oplossing omdat de lijn daardoor aan twee kanten te gebruiken was. Om in de stijl van de aankleding te blijven hebben we gekozen voor zwart/wit bind-touw. Op de ochtend van de bruiloft heb ik ze lijntjes met washi-tape op de muren van de locatie geplakt. Samen met de bloemstukken vormde het een mooi geheel en was het allemaal redelijk goed te doen om de ruimte in zeer weinig tijd en zonder al te grote ingrepen een persoonlijk tintje te geven.



Wij hebben voor zwart, wit en koper gekozen maar met de grote keuze aan washi-tape kan je alle kanten op. Voor de geboorte van een kindje kan je deze tutorial gebruiken maar ook verjaardagen, kerst, Sinterklaas en ga zo maar door. Om de vlaggen een leuke uiterlijk te geven is bv inpakpapier ook een super leuke mogelijkheid of print een stapel blanco vlagen uit en laat een stel kinderen er op los met verf, glitters en stiften. Je kan de lijnen zo groot en klein maken als je wil. Heb je nou ook een leuke vlaggenlijn gemaakt, deel de link hieronder bij de reacties. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten