Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 15 maart 2017

Accessoires

Gevoerde driehoeksjaal

Al eerder plaatste ik een patroon voor een driehoeksjaal, deze was alleen niet gevoerd. Voor de winter heb ik een paar gevoerde exemplaren gemaakt. In dit blog laat ik het model voor onze kleine dame zien. Eigenlijk is het patroon van de enkele sjaal heel goed te gebruiken hier vind je het patroon. Om hem te voeren heb je alleen twee driehoeken nodig. Voor deze van Veere heb ik gekozen voor een vrolijk bloemetje, een fel blauwe tricot en groene bolletjes.


Om te beginnen maak je eerst een enkel sjaal inclusief sierrand, in dit geval heb ik gekozen voor een vrolijke groene bolletjes sliert maar je kan ook voor kant of iets anders gaan. Hier vind je de link naar een sjaal met franjes ook heel leuk. Omdat ik bij een andere sjaal van dochter Veere merkte dat ze het niet prettig vondom de bolletjes in haar nek te hebben heb ik bij dit model de langzijde vrij van bolletjes gelaten, maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.


Nadat ik de bolletje had vastgezet heb ik er een neutrale blauwe stof tegen aangezet. Je zet hier voor de twee driehoek met de goede kanten tegen elkaar aan en zet het tijdelijk vast met spelden, hier na stikt je de driehoek bijna rondom. aan elkaar vast. Je houd alleen een kleine opening aan de lange zijde. Deze opening is nodig zodat je hem kan omkeren. 


Wanneer je de sjaal hebt omgekeerd moet je de opening nog dicht maken. Ik heb dit gedaan door de naden netjes naar binnen te slaan tijdelijk met spelden vast te zetten en rond om een siersteek te stikken. Wil je nou geen "sier"stiksel rond de randen van de sjaal dan is het het mooist om de opening met de hand dicht te maken met een klein steekje.


De gekleurde sjaal van Veere stond echt super leuk bij haar mooie winterjas van Tubble and dry. Verschillende keren hebben we ook complimenten gehad omdat ze er zo cute uitzag. En de kleuren combinatie maakte de winter toch wel wat minder somber.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten