Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 8 juni 2016

Kleding

Fruity Friends

Al meerdere van deze jurkjes heb ik gemaakt, van de dochter van vrienden kreeg ik zelf verzoeken, ze had al een jurk met een ijsje maar omdat ze ook heel erg veel van aardbeien houd vond ze zelf dat ze ook een aardbeien-jurk moest hebben. Bij de kringloop had ik een heel leuk stofje met aardbeien en madeliefjes gevonden, helemaal leuk om de aardbei mee te maken. Helaas had ik niet genoeg voor de voering dus moest ik daar wat anders voor zoeken, om voor wat variatie bij het rood heb ik een blauw stippen stofje gekozen dat mooi paste bij het blauw in het stofje van de kringloop. 


Voor onze eigen dame ben ik ook met het thema zomer-fruit bezig geweest, voor haar heb ik een jurk met kersen gemaakt. Van deze stof met kersenpatroon had ik wel genoeg, ik vond hem nl op de markt en kon de stof gewoon per meter krijgen. Beide jurkjes zijn gemaakt aan de hand van de zelfde werkwijze als de jurk van dit blog. Ik vind het zelf wel grappig om het vormpje dat je op een kledingstuk als applicatie maakt, te maken met een stofje waar het voorwerp ook op staat afgebeeld. Maar je je kan natuurlijk ieder stofje dat je leuk vind gebruiken zoals ik bij de vorige jurkjes ook heb gedaan. Deze jurkjes staat de meiden weer goed en vooral de oudste is helemaal blij, onze meid kijkt daar nog niet echt naar.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten